ERP Update: alle belangrijke informatie en relevante data
Wij zijn volop bezig met de implementatie van ons nieuwe ERP-systeem. Om deze zo soepel mogelijk te laten verlopen en te zorgen dat u geen hinder ondervindt, wijzen we u op een aantal belangrijke data die van invloed zijn op uw orders en leveringen. Wij verzoeken u om deze data zorgvuldig te noteren en onderstaande instructies op te volgen. Wij stellen uw medewerking zeer op prijs. Bekijk ook de Veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met Customer Service of uw Accountmanager.
Houd deze pagina regelmatig in de gaten voor de laatste informatie.
Laatste update: vrijdag 21 maart 12.00 uur
Orders en leveringen
Plaats uw orders tijdig, zodat ze op de door u gewenste dag worden geleverd.
- Plaats al uw orders met leverdatum in maart of 1e week van april zo snel mogelijk.
- Klantorders geplaatst tot en met woensdag 26 maart, kunnen worden geleverd op elke dag, mits op voorraad.
- Klantorders geplaatst op donderdag 27 maart en vrijdag 28 maart worden op zijn vroegst dinsdag 1 april geleverd, mits op voorraad.
Retourneren van lege verpakkingen
Meld zo veel mogelijk lege verpakkingen zo spoedig mogelijk retour aan.
- Meld vooral Variboxen van loog en chloor zo spoedig mogelijk aan.
- Bekijk de Veelgestelde vragen voor meer informatie over retourorders.
Afhalen van orders
Het afhalen van orders is gedurende vier dagen niet mogelijk.
- Afhaalorders kunnen tot en met woensdag 26 maart worden opgehaald.
- Op 27, 28, 31 maart en 1 april is afhalen niet mogelijk.
- Vanaf woensdag 2 april is het afhalen van orders weer mogelijk.
Nieuwe artikelnummers
Vanaf 1 april gaan we nieuwe artikelnummers in gebruik nemen.
- U kunt ten minste tot 1 juli nog de huidige artikelnummers blijven gebruiken.
- Op de orderbevestiging en factuur wordt naast het nieuwe artikelnummer ook het huidige artikelnummer als een “Alias nummer” vermeld.
- Op de pakbon staat alleen het nieuwe artikelnummer vermeld.
- We laten u tijdig weten vanaf wanneer alleen het nieuwe artikelnummer te gebruiken is.
Wijziging in documentatie
De lay-out van de orderbevestiging, factuur en pakbon wordt aangepast.
- De inhoud blijft grotendeels ongewijzigd.
- Controleer de documentatie goed om fouten te voorkomen.
- Bekijk hier een voorbeeld van de orderbevestiging, factuur en pakbon.
Veelgestelde vragen
Wanneer moet ik mijn orders plaatsen voor leveringen in maart of de eerste week van april?
Wij raden u aan om alle orders met leverdatum in maart of de eerste week van april zo snel mogelijk te plaatsen om tijdige levering te garanderen.
Wanneer kan ik mijn order laten leveren als ik deze uiterlijk woensdag 26 maart plaats?
Orders geplaatst tot en met woensdag 26 maart kunnen worden geleverd op elke gewenste dag, mits de producten op voorraad zijn.
Wanneer wordt mijn order geleverd als ik deze plaats op donderdag 27 maart of vrijdag 28 maart?
Orders geplaatst op donderdag 27 maart of vrijdag 28 maart worden op zijn vroegst dinsdag 1 april geleverd, mits de producten op voorraad zijn.
Tot wanneer kan ik mijn afhaalorder nog ophalen in maart?
U kunt afhaalorders ophalen tot en met woensdag 26 maart.
Op welke dagen is afhalen niet mogelijk?
Het afhalen van orders is niet mogelijk op de volgende dagen:
- Donderdag 27 maart
- Vrijdag 28 maart
- Maandag 31 maart
- Dinsdag 1 april
Waarom moet ik een lege verpakking zo snel mogelijk retour sturen?
Als lege verpakkingen niet tijdig retour komen, kan dit leiden tot een tekort aan beschikbare verpakkingen, waardoor leveringen vertraagd raken na de ERP implementatie. Door het zo snel mogelijk retour sturen kunnen we de leveringen zonder problemen hervatten. Vooral Variboxen van loog en chloor dienen we zo snel mogelijk retour te ontvangen om de leveringen van Variboxen zonder problemen te hervatten.
Waarom worden de artikelnummers gewijzigd?
Vanaf 1 april stappen we over op nieuwe artikelnummers als onderdeel van een verbeterde systeemstructuur. Dit helpt ons om efficiënter te werken en onze processen te optimaliseren.
Kan ik de huidige artikelnummers nog blijven gebruiken?
Ja, u kunt de huidige artikelnummers nog ten minste tot 1 juli blijven gebruiken. We laten u tijdig weten vanaf wanneer alleen het nieuwe artikelnummer te gebruiken is.
Waar kan ik zowel het huidige als het nieuwe artikelnummer terugvinden?
Op de orderbevestiging en factuur worden zowel het nieuwe artikelnummer als het huidige artikelnummer vermeld. Het huidige artikelnummer staat daar als een “Alias nummer”.
Wordt het huidige artikelnummer ook op de pakbon vermeld?
Nee, op de pakbon staat alleen het nieuwe artikelnummer vermeld.
Wat moet ik doen als ik vragen heb over de nieuwe artikelnummers?
Neem contact op met uw Accountmanager of met Customer Service via +31 26 3186785.
Waarom stapt Synerlogic over op een nieuw ERP-systeem
Synerlogic implementeert per 31 maart 2025 een nieuw ERP-systeem om de efficiëntie en nauwkeurigheid van onze bedrijfsprocessen te verbeteren. Ons huidige systeem sluit niet meer aan bij onze groeiende behoeften. Met deze overstap kunnen we sneller inspelen op klantwensen en onze orderverwerking optimaliseren. Dit nieuwe systeem stelt ons in staat om onze service en dienstverlening verder te verbeteren en voor te bereiden op de toekomst.
Wat is de impact voor de klanten van Synerlogic? Om de implementatie van ons nieuwe ERP-systeem zo soepel en efficiënt te laten verlopen, vragen wij de medewerking van onze klanten. De implementatie heeft namelijk impact op orders en leveringen tijdens de implementatieperiode. Onze klanten worden hierover tijdig en regelmatig per e-mail geïnformeerd.
Waar kan ik terecht voor vragen?
Heeft u na het lezen van alle informatie en het bekijken van de Veelgestelde vragen nog andere vragen of behoefte aan ondersteuning?
Neem dan contact op met uw Accountmanager of met Customer Service via +31 26 3186785.